Kısafilm

aciya_yer_yok

Gerçek Dünyada Acıya Yer Var mı: Acıya Yer Yok !

Acıya Yer Yok, yaşamın türlü halleri üzerine kurulu bir film. Hayata tutunmak için bankaya olan borcunu erteletmeye çalışanlar, kurduğu steril dünyada yalnızlığını kitaplar ve bilgisayar oyunlarıyla ikame edenler; şüphesiz yaşamın vazgeçilmezleri suçlular ve polislerle bezenmiş bir dünyaya seyircisini ortak olmaya davet ediyor. 

Yönetmenler Dan Berk ve Robert Olsen, aksiyonun kara komediyle harmanlandığı bir filme imza atmışlar Acıya Yer Yok (Novocaine) ile…Genetik bir hastalığı nedeniyle acı eşiği olmayan ve bir bankada müdür yardımcısı olan Nate (Jack Quiad), sıradan ve yalnız dünyasında oyun konsolunda yaşarken; bankada memur olarak çalışan ve umutsuzca aşık olduğu Sherry’nin, kendisine olan ilgisiyle yaşamının değişmeye başladığı hayallerini kurar. Ama hayaller gerçeğe döndüğünde sevdiği kadını kurtarmak için kriminal bir dünyada suçluları takip ederken bulur kendisini…

acıya_yer_yok_poster

YAŞAMIN TÜRLÜ HALLERİ

Acıya Yer Yok, yaşamın türlü halleri üzerine kurulu bir film. Hayata tutunmak için bankaya olan borcunu erteletmeye çalışanlar, kurduğu steril dünyada yalnızlığını kitaplar ve bilgisayar oyunlarıyla ikame edenler; şüphesiz yaşamın vazgeçilmezleri suçlular ve polislerle bezenmiş bir dünyaya seyircisini ortak olmaya davet ediyor. 

Aksiyonun kara komediyle harmanlandığı filmin satır aralarında, kimileri tarafından doğaya benzediği için en ideal sistem olarak yutturulmaya çalışılan kapitalizmin, eleştirel kırıntılarını da bulmak mümkün. 

KİTLELERE ÜFLENEN MASAL

Toplu bir akraba düzeni içinde yaşayan toplumlar hariç, günümüzde kapitalizmin egemen olduğu coğrafyaların mütemmim cüzü yalnızlık. Acımasız bir koşturmanın içindeki kitlelere sürekli üflenen masal (yalan) ise, herkesin isteyip, çalıştıktan sonra yırtabileceği…

Ana karakterin bir bankanın müdür yardımcısı olduğu temposu düşük başlayan filmin başında tahmin edilmese de, hayallerindeki kızın silahlı bir gurubun bankayı soyma girişimiyle kaçırılması, Nate’in içinden bir canavar çıkarır. Ağrı eşiği olmayan Nate, dilini ısırıp parçalamamak için yiyeceklerini bile sıvılaştırırken, gelişen bu durum sonrasında adeta superman kesilir ve fiziksel acı hissetmemesini sevgilisini kurtarma mücadelesinde beklenmedik bir avantaja dönüştürür.

  • aciya_yer_yok
  • aciya_yer_yok
  • aciya_yer_yok
  • aciya_yer_yok
  • aciya_yer_yok
  • aciya_yer_yok

REELDEN AKSİYONA

Yönetmenler Dan Berk ve Robert Olsen, sıradan ve mizahın egemen olduğu duygusal  tonlarlardaki filmlerini, aykırı star karakterleri Jack Quiad ile başka bir seviyeye taşıyıp, yetkin vfx desteğini de alıp, reelden animasyonun sınırlarına geçen filmleriyle bir de aksiyonun sularına kulaç atıyorlar.   

Acıya Yer Yok, anlattığı öyküye uygun bir biçimle seyircisine dinamik ve eğlenceli zaman vaat eden bir film. Bu vaatte özellikle Nate karakterine canlılık katan Jack Quiad’ın başarılı oyunculuk performansının altını çizelim.

Filmin öyküsünü bir atmosfere dönüştüren görüntü yönetimi başarısı ve müzik desteği ise öne çıkan diğer sinematografik unsurlar. Günümüzde sinemanın geniş halk kitlelerinin düşünmeden izleyebileceği aksiyon ve mizah karışımı filmlerle seyirci ilgisini çekme açısından hazır formüllere sahip olduğu iddia edilebilir. Acıya Yer Yok da bu bağlamda işlevini yerine getiren bir film olsa da;  vasatın ötesine geçemiyor.

1961, Ankara doğumlu. 1983 yılında Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, Sahne ve Görüntü Sanatları Bölümü, Sinema-TV-Fotoğrafçılık Ana sanat Dalı'ndan mezun oldu. Aynı üniversitede Yüksek Lisans, Marmara Üniversitesi'nde Sanatta Yeterlik yaptı. 1989 yılında yaptığı “Gemi Adamları”, 1991 yılında yaptığı “Geleneksele Dönüş” (TRT 2, İZ TV), 2002 yılında yaptığı “Zührap Usta” (CNN TÜRK), "Köklere Yolculuk" adlı belgesel filmleri yönetmiştir. 2000 yılında Beta Yayınevi tarafından basılan “Sinema ve Televizyon Görüntüsünün Temel Öğeleri”, “20.YY’ın Son Beş Yılında Türk Sineması” (2015), “Sinemada Ses ve Müzik”, “Yaşama Sarılmış Bir Serüven Tuncel Kurtiz (2010), “Ediz Hun” (2012) ve “Bir Sinema Arkeoloğu Burçak Evren” (2012) isimli kitapları bulunmaktadır. Sinema konusunda pek çok film eleştirisi ve makalesi bulunan Vardar, ayrıca film, reklam filmi, televizyon yapımı ve reklam/tanıtım fotografı alanında görüntü yönetmenliği ve aydınlatma tasarımı çalışmaları; Ferhan Şensoy'un "Varsayalım İsmail" dizisinin Işık yönetmenliğini de yapmıştır. Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, Sinema-TV Bölüm Başkanlığı, Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Müdürlüğü ve Okan Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi Dekanı olarak görev yapmış ve halen Beykent Üniversitesi Radyo, Televizyon ve Sinema (TR) Bölüm Başkanı olarak çalışmaktadır. [ Bütün Yazılar ]

Yukarı SB
error: Content is protected !!