Kısafilm

korku_seansi_4_son_ayin

Korku Seansı 4: Son Ayin…

Paranormal araştırmalar pek çok korku filmine malzeme olmuştur. Son halka olan Korku Seansı 4: Son Ayin, paranormal araştırma alanında efsane olmuş Ed ve Lorraine Warren çiftinin elini eteğini çektiği kötü ruh, şeytan yakalama eylemine; klasik bir Amerikan ailesinin çaresizliği karşısında yeniden dönmesini konu alıyor ve bu türü seven seyircilere sarsıcı bir  korku evreni vadediyor. 

Günümüz dünyasında savunmasız, sıradan insanoğluna onu korkutan pek çok olgu (ekonomik kriz, iklim krizi, savaşlar, ırkçılık, ölüm vb.) karşısında güçlü şok tedavisi uygulamak, ana akım sinemanın güçlü damarlarından olan korku türünün işlevidir. Bu bağlamda korku filmleri türünün bir panzehir görevi görmesi; tıpkı 1929’daki kapitalizmin büyük krizinde Kara Filmlerin (Film Noir) panzehir işlevi görmesine benziyor.

PARANORMAL ARAŞTIRMA UZMANLARI

Paranormal araştırmalar pek çok korku filmine malzeme olmuştur. Son halka olan Korku Seansı 4: Son Ayin, paranormal araştırma alanında efsane olmuş Ed (Patrick Wilson) ve Lorraine Warren  (Vera Farmiga) çiftinin elini eteğini çektiği kötü ruh, şeytan yakalama eylemine; klasik bir Amerikan ailesinin çaresizliği karşısında yeniden dönmesini konu alıyor ve bu türü seven seyircilere sarsıcı bir  korku evreni vadediyor. 

Bu kez tehditin yalnızca dışarıdan gelmediği, bazı karanlık güçlerin doğrudan aileleri ve ruhlarını hedef alarak vites büyüttüğü bir film  Korku Seansı 4: Son Ayin (The Conjuring: Last Rites)… Her neslin hafızasında yer eden, gerçek olaylara dayanan korku efsanesinin en karanlık halkalarından birisi olan film, izleyicilere gerilim dolu ve unutulmayacak korku deneyimleri vadediyor.

  • korku_seansi_4_son_ayin
  • korku_seansi_4_son_ayin
  • korku_seansi_4_son_ayin
  • korku_seansi_4_son_ayin
  • korku_seansi_4_son_ayin

BEYLİK KORKU SİNEMASI  TÜRÜKLERİ

Film korku sinemasının bilinen türüklerini başarıyla uygulayarak sıradan bir korku filmi olma tuzağına düşmüyor. Aslında sınırlı mekanları kullanan Korku Seansı 4: Son Ayin gibi bir filmi sürüklemek kolay değil. Bu filmlerin etkisini arttırmak ve seyirciyi avucunun içine almak için kullandığı tuzakların başında yüksek ses efektleri gelir. Sessizlikten ani ses patlamalarına geçiş ya da tersi kullanımlar, istisnai örnekler dışında genellikle işe yarar. Bu sürecin bir başka mütemmim cüzü ise etkiyi arttıran film müzikleri olduğu kadar; yoğun karanlık bölgelerin egemenliğinde ve kısmi parlak bölgeler oluşturan dramatik bir aydınlatmayla (chiaroscuro)* atmosfer yaratmaktır.

GERİLİMİN DOZUNU YÜKSELTEN MÜZİKLER

Gerilimin dozunu bir nabız gibi yükselten film müzikleri ve özellikle fon müziği, aşama aşama yükselerek seyircinin tüylerini diken diken eden bir kreşendo ile sönümleniyor. Bu bir kısır döngü şeklinde sürse de, filmin etkisini seyirciye geçiren başlıca unsurlardan birisi oluyor. Filmi güçlü kılan diğer unsurların başında ise özel efektlerle desteklenen ruhlar dünyası imgeleri geliyor.

Korku Seansı 4: Son Ayin’in başrollerinde yer alan Vera Farmiga, Lorraine ve Patrick Wilson ise Ed karakterine vasat performanslar katıyorlar. Diğer yandan filmin tekinsiz atmosferini yaratan görüntü yönetimi ve onu pekiştiren film müziklerinin, filmin öne çıkan artıları olduğunu vurgulayalım. 

Filmin yönetmenliğini üstlenen Michael Chaves, korku türünün gereksinimlerine uygun bir sinema dilini, Ian Goldberg, Richard Naing ve David Leslie Johnson-McGoldrick tarafından yazılan senaryonun üzerine bina etmiş. Senaryonun çıkış noktasını oluşturan film öyküsünün ise David Leslie Johnson-McGoldrick ve James Wan’ın imzasını taşıdığını ekleyelim.

* Chiaroscuro: Resim sanatından fotoğraf ve sinemaya geçen, karanlık ve aydınlık alanlar egemenliğinde   yüksek kontrastlı aydınlatma yöntemi.

1961, Ankara doğumlu. 1983 yılında Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, Sahne ve Görüntü Sanatları Bölümü, Sinema-TV-Fotoğrafçılık Ana sanat Dalı'ndan mezun oldu. Aynı üniversitede Yüksek Lisans, Marmara Üniversitesi'nde Sanatta Yeterlik yaptı. 1989 yılında yaptığı “Gemi Adamları”, 1991 yılında yaptığı “Geleneksele Dönüş” (TRT 2, İZ TV), 2002 yılında yaptığı “Zührap Usta” (CNN TÜRK), "Köklere Yolculuk" adlı belgesel filmleri yönetmiştir. 2000 yılında Beta Yayınevi tarafından basılan “Sinema ve Televizyon Görüntüsünün Temel Öğeleri”, “20.YY’ın Son Beş Yılında Türk Sineması” (2015), “Sinemada Ses ve Müzik”, “Yaşama Sarılmış Bir Serüven Tuncel Kurtiz (2010), “Ediz Hun” (2012) ve “Bir Sinema Arkeoloğu Burçak Evren” (2012) isimli kitapları bulunmaktadır. Sinema konusunda pek çok film eleştirisi ve makalesi bulunan Vardar, ayrıca film, reklam filmi, televizyon yapımı ve reklam/tanıtım fotografı alanında görüntü yönetmenliği ve aydınlatma tasarımı çalışmaları; Ferhan Şensoy'un "Varsayalım İsmail" dizisinin Işık yönetmenliğini de yapmıştır. Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, Sinema-TV Bölüm Başkanlığı, Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Müdürlüğü ve Okan Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi Dekanı olarak görev yapmış ve halen Beykent Üniversitesi Radyo, Televizyon ve Sinema (TR) Bölüm Başkanı olarak çalışmaktadır. [ Bütün Yazılar ]

Yukarı SB
error: Content is protected !!