36. Ankara Film Festivali’nde Sıra Dışı Belgeseller !
8 filmin yer aldığı, yönetmen, senarist ve yapımcı Mahmut Fazıl Coşkun’un başkanlığını yapacağı Ulusal Uzun Film Yarışması jürisinde, yapım tasarımcısı Aslı Dadak, yapımcı Diloy Gülün, oyuncu Hasibe Eren ve kurgu yönetmeni Osman Bayraktaroğlu yer alıyor. Festivalde Film-Yön ve SİYAD jürileri de en iyilerini seçecek.

Dünya Kitle İletişimi Araştırma Vakfı tarafından düzenlenen ve bu yıl 13-21 Kasım 2025 tarihlerinde gerçekleşecek 36. Ankara Film Festivali’nin ulusal uzun, belgesel ve kısa film yarışmalarının jüri üyeleri belli oldu.
8 FİLM YARIŞIYOR !
8 filmin yer aldığı, yönetmen, senarist ve yapımcı Mahmut Fazıl Coşkun’un başkanlığını yapacağı Ulusal Uzun Film Yarışması jürisinde, yapım tasarımcısı Aslı Dadak, yapımcı Diloy Gülün, oyuncu Hasibe Eren ve kurgu yönetmeni Osman Bayraktaroğlu yer alıyor. Festivalde Film-Yön ve SİYAD jürileri de en iyilerini seçecek.
Ulusal Uzun Film Yarışmasında Film-Yön Jürisi’nde bu yıl Cengiz Özkarabekir, Handan Öztürk ve Leyla Yılmaz, En İyi Yönetmen Ödülü’nü belirleyecek. Sinema Yazarları Derneği (SİYAD) jürisi ise Ekrem Buğra Büte, Selin Gürel ve Senem Erdine’den oluşuyor ve SİYAD En İyi Filmi seçecek.
Bu yıl 7 belgeselin yarışacağı Ulusal Belgesel Film Yarışması’nın jüri üyeleri ise; yazar, yönetmen ve yapımcı Andreas Treske, yönetmen ve yazar Tuluhan Tekelioğlu ile sanatçı ve akademisyen Zeyno Pekünlü’den oluşuyor. Ulusal Kısa Film Yarışması’nda ise bu yıl 13 kısa film yarışacak. Jüride yönetmen ve yazar Can Merdan Doğan, oyuncu Ece Yaşar ve yapımcı Beste Yamalıoğlu görev alacak.
YARIŞMA FİLMLERİ
Ulusal Uzun Metraj Film Yarışması: “Aldığımız Nefes” Şeyhmus Altun; “Atlet” Semih Gülen, Mustafa Emin Büyükcoşkun; “Buradayım İyiyim” Emine Emel Balcı; “En Güzel Cenaze Şarkıları” Ziya Demirel; “Parçalı Yıllar” Hasan Tolga Pulat; “Perde” Özkan Çelik; “Kesilmiş Bir Ağaç Gibi” Tunç Davut ve “Tavşan İmparatorluğu” Seyfettin Tokmak.
Ulusal Kısa Film Yarışması: “30 Dakikadan Sonra” Hasan Ali Kılıçgün; “Alis” Beril Tan; “Aslında Herkes” Emre Cef Kamhi; “Beyazlar ve Renkliler” Ahmet Kıran; “Bimba” Sandra Peso; “Bizim Olan Her Şey” Deniz Kezik; “Hevraz” Cemal İşnas; “İnziva” Saim Güveloğlu; “Kirpik” Doğa Kılcıoğlu; “Mutlu Ayaklar” Sevgi Esman; “Prosedür” Rabia Özmen;
“Taşın Rengi” Tuğba Yaşar ve “Yaşarım Bence (Müzisyen Olan Değil)” Toprak Işık.
Ulusal Belgesel Film Yarışması: “Bir Sürgünün Not Defteri: Misina” Mert Güncüer;
“Dedemin Evi” Gülten Taranç, Ragıp Taranç; “İki Boşluk Arasında” Letisya Tapan; Kardeş Türküler: 30 Yılın Öyküsü” Ayşe Çetinbaş, Çayan Demirel; “Nilgün” Tolga Oskar; “Özgür Kelimeler: Gazzeli Bir Şair” Abdullah Harun İlhan ve “Roman Gibi” Tayfun Belet.
SIRA DIŞI BELGESELLER
13-21 Kasım tarihleri arasında gerçekleştirilecek 36. Ankara Film Festivali’nin, bu yıl özellikle yarışma dışı belgesel programı dikkat çekici ve belgesel sinemanın en yeni ve özgün yapımlarını bir araya getiriyor.
Gerçek ile düşselin sınırlarını belirsizleştiren ve zamanı hafıza üzerinden yeniden düşünmeye davet eden “Hafızanın Zamanı” bölümünde; Digna Sinke’nin Rotterdam Film Festivali’nde prömiyer yapan son filmi Cennetin Anahtarı, Karlovy Vary’de En İyi Film seçilen Miro Remo imzalı Doğada Delirmek Daha İyi ve Stefan Djordjevic’in Saraybosna Film Festivali’nde En İyi Film seçilen çıkış filmi Rüzgâr, Konuş Benimle, 36. Festivalde Ankara’da ilk kez izleyiciyle buluşacak. Bu bağlamda sıra dışı belgesel filmler Festivalde sinefillerle buluşacak.
HAFIZANIN ÜÇ ZAMANI
Önce de vurguladığımız gibi bu yıla özel hazırlanan belgesel seçkisi “Hafızanın Zamanı”, gerçek ile düşselin sınırlarını bulanıklaştıran ve zamanı hafıza üzerinden yeniden düşünmeye davet eden üç sıra dışı filmi bir araya getiriyor. Çağdaş sinemada melez anlatı biçimlerinin izini süren bu filmler, hızlanan çağın içinde yavaşlamanın önemini hatırlatırken, unutma ve hatırlamanın iç içe geçtiği kırılgan bir zaman duygusunu da öne çıkarıyor.
Hollanda sinemasının usta ismi Digna Sinke’nin Rotterdam Film Festivali’nde prömiyer yapan son filmi Cennetin Anahtarı (Key to Heaven, 2025), Amsterdam liman bölgesinde enerji dönüşümünü belgeleyen bir kadının belleğinde açılan çatlaklara bakıyor. Fotoğrafçı Lea, sanayi yapılarının ve şehir manzaralarının arasında dolaşırken kendi geçmişinin izlerine ve yarım kalmış ilişkilerine rastlıyor. Kişisel olanla toplumsal olanı, geçmişle bugünü buluşturan bu hibrit film, kayıp, yaşlanma ve hayatla barışma üzerine lirik bir arayış sunuyor.
Bu yıl Karlovy Vary’de En İyi Film seçilen Miro Remo imzalı Doğada Delirmek Daha İyi (Better Go Mad in the Wild, 2025), evlerinden hiç ayrılmamış ikiz kardeşlerin sıra dışı yaşamını gözler önüne seriyor. Variety’nin “şiirsel, tuhaf ve büyüleyici” sözleriyle övdüğü film, Çekya’daki dağlık Šumava bölgesinde doğayla bütünleşmiş kardeşlerin sessiz ve ritmik yaşamı, bireysel özgürlük ve yaşam felsefesine dair derin bir sorgulama sunuyor.
Saraybosna Film Festivali’nde bu yıl En İyi Film seçilen ve jürinin “baştan çıkarıcı bir melankoli ve hassas bir güzellik yaratıyor” gerekçesiyle övdüğü Rüzgâr, Konuş Benimle (Wind, Talk to Me, 2025) ise, kayıp ve yasın yarattığı boşlukta aile ve doğa arasındaki bağları evrensel bir portreye dönüştürüyor. Sırp yönetmen Stefan Djordjevic, annesinin ölümünün ardından ailesine ve köklerine dönerken, eski görüntüler ve gerçek aile üyeleriyle örülü sahnelerle hem kişisel hem de evrensel bir yas yolculuğu sunuyor. Yasın gölgesinde bile yaşamın gücünü ve doğanın döngüsünü kutlayan meditatif bir film. Festival biletlerinin 3 Kasım Pazartesi gününden itibaren biletinial.com ve sinema gişelerinde satışa sunulduğunu da anımsatalım.
