MAXXXINE
Çocukluk yıllarında faşizan eğilimli bağnaz bir din adamı olan babasının hastalıklı eğitiminden, ergenlik yaşlarında kaçarak kurtulan, hayata tutunmak için porno film oyunculuğu yapan Maxine, bir sinema filminde oynamayı ve ünlü olmayı ister. Kadın yönetmen Elizabeth Bender’in (Elizabeth Debicki) korku filmi “Puritan” için katıldığı audition ona aradığı fırsatı verecek midir?
MaXXXine, geçmişinde baba baskısı ve şiddetine maruz kalmış, çareyi evden kaçıp yaşamını porno yıldızı ve striptizci olarak sürdüren genç bir kadının, hep hayalini kurduğu gerçek bir filmde önemli bir rol kapıp, bu fırsatı yaşamını değiştirmek için bir şansa dönüştürme çabasını anlatıyor.
KOZMOPOLİT AMERİKA’NIN FOTOĞRAFI
Amerikan toplumunun kozmopolit yapısı ve bu kargaşaya karşı sözde mücadele veren kimi püriten, takıntılı, hastalanmış bireylerin yarattığı travmatik bir toplumun fotoğrafı aynı zamanda MaXXXine…
Çocukluk yıllarında faşizan eğilimli bağnaz bir din adamı olan babası Ernst Miller’ın (Simon Prast) hastalıklı eğitiminden ergenlik yaşlarında kaçarak kurtulan, hayata tutunmak için porno film oyunculuğu yapan Maxine, bir sinema filminde oynamayı ve ünlü olmayı ister. Kadın yönetmen Elizabeth Bender’in (Elizabeth Debicki) korku filmi “Puritan” için katıldığı audition ona aradığı fırsatı verecek midir?
WASP ETKİSİ VE TÜKETİM KÜLTÜRÜ
Amerika, eşitsizlik içeren düzeniyle, kapitalizm gibi dünyayı adım adım tüketen bir üretim biçimini dünyanın başına bela etmesine karşın dünya liderliğini sürdürüyor. Bu büyük ülkede bir süre kaldığınızda, sahip olduğu tüketim ekonomisiyle dünyanın pek çok kaynağını tek başına tükettiği ve küresel iklim krizinin de baş sorumlularından olabileceği izlenimi ediniyorsunuz. Şüphesiz böyle büyük bir ekonomiyi sürdürmek, ABD’yi kozmopolit bir toplum yapısına da gebe bırakmış! Sosyolojik anlamda karmaşık bir kalabalığın yaşadığı bu büyük ülkenin, içerden gözlediğinde pek çok sorunu olduğu fark ediliyor.
Amerikanın kurucu ideolojisini şekillendiren özellikle İngiliz kökenli üst sınıf Amerikalıları tanımlayan WASP (White Anglo Sakson Protestan) terimi ve onun temsilcileri, MaXXXine filminin içine de sızıyor. Yönetmen Ti West, Los Angelas’da özellikle Hollywood çevresine korku saçan ve genç kadınları hunharca öldüren bir seri katilin sürek avı çerçevesinde, Amerikan toplumunun hastalıklı yanlarını masa üstüne yatırıyor; didaktik bir açmaza sürüklenmeden politik anlamlar içeren mesajlarını da filmiyle yansıtıyor.
TAXI DRIVER ETKİSİ
MaXXXine, neredeyse elli yıl sonra Martin Scorsese’nin kült filmi Taxi Driver’da (1976) toplum dışına itilmiş alt kültürel ve ekonomik koşullardan gelen Travis (Robert de Niro) karakterinin, New York özelinde toplumdaki pisliği şiddet kullanarak temizlemeye kendini adaması gibi; Maxine Miller’ın soyadını değiştirip babasının anlayışına taban tabana zıt bir yaşam tarzını Maxine Mix olarak sürdürürken, babası Simon’un bir seri katile dönüşüp onu ararken şiddet yoluyla toplumdaki pislikle mücadelesini anımsatıyor.
Diğer yandan Taxi Driver’ın çocuk fahişesi Iris’in (Jodie Foster) filme yansımasını Maxine karakteri ikame ediyor. Bu benzerlikler ise yönetmen West’in, Taxi Driver filminden fena halde etkilendiğini düşündürüyor.
Aksiyon, korku ve gerilim türü kapsamında öyküsünü anlatan MaXXXine, sinema dili açısından başarıyla kotarılmış bir yapım. Filmin özellikle atmosfer yaratma başarısı ve müzikleri ön plana çıkıyor.
Filmin oyunculuk performansları bağlamında Maxine karakterini canlandıran Mia Goth’un öne çıktığını belirtirken; Brezilya asıllı Amerikalı bir anne ve Kanadalı bir babanın karışımı bu melez, çekici ve yetenekli oyuncunun filmin odak noktasına yerleşen karakterini bir elbise gibi üzerine giydiğinin de altını çizelim.
Daha çocukluk yıllarında yeteneği ortaya çıkan güzel oyuncu, henüz 14 yaşındayken moda fotoğrafçısı Gemma Booth tarafından keşfedildi ve Vogue reklamlarının yüzü oldu. 16 yaşında ise film audition’larına katılan oyuncu, yönetmen Lars von Tries’nin ikonik filmi “Nymphomaniac” ile sinemaya giriş yaptı ve William Dafoe ile oynadı. Filmin diğer oyunculuk performanslarının ise vasatın ötesine geçemediklerini de eklemek lazım.