Kısafilm

venom_son_dans

Venom: Son Dans…

Venom: Son Dans’ta, Tom Hardy (Eddie Brock), üçlemenin son halkasında Venom olarak geri dönüyor. Simbiyotik bir yaşam süren Eddie ve Venom, dünya dışı ve baş edilemez karakterler tarafından yok edilmek istendiği için kaçmaktadır. Hem dünyanın konvansiyonel güçleri tarafından hem de uzaylı formlar tarafından takip edilirken;  Venom ve Eddie’nin son dansı perdeyi tamamen kapatacak mıdır? 

Günümüz dünyasına, Marvel Dünyasından bakmak yaşamı daha katlanabilir yapar mı? Venom  serisinin son filmi Venom: Son Dans (Venom: Last Dance), Marvel’ın yalın olmayan, karmaşık bir karakterine yoğunlaşırken bu soruya da cevap veriyor mu? 

İNSANLIĞIN UZAYLA İMTİHANI

Sinemanın uzayla ve dolayısıyla uzaylılarla mücadelesinin uzun bir geçmişi var ve bu ilişki anlaşılan sürecek… Bu sürecin bir başka boyutu ise After Earth (dünya sonrası) temalı filmler. Sonuçta her ikisi de uzaya çıkıyor!..

Venom: Son Dans’ta, Tom Hardy (Eddie Brock), üçlemenin son halkasında Venom olarak geri dönüyor. Simbiyotik bir yaşam süren Eddie ve Venom, dünya dışı ve baş edilemez karakterler tarafından yok edilmek istendiği için kaçmaktadır. Hem dünyanın konvansiyonel güçleri tarafından hem de uzaylı formlar tarafından takip edilirken;  Venom ve Eddie’nin son dansı perdeyi tamamen kapatacak mıdır? 

venom_son_dans

 DÜNYANIN SORUMLUSU AMERİKA !

Amerika neredeyse tek başına dünyanın gidişatından sorumlu… Evreni sadece bilimle değil aynı zamanda sanatla ve özellikle sinemayla da fethetmeye çalışıyor. Venom: Son Dans, uzaylıların (nedense hepsi korkunç, canavara benzeyen kuyruklu yaratıklar) cirit attığı dünyamızda (Amerika’da), askerlerin ve bilim insanlarının Nevada’da çölün ortasında, yerin 100 metre altında kurulan çok gizli bir laboratuvarda insanların bedenine girerek onlarlarla simbiyotik bir yaşam kuran bu çok yetenekli ama “insancıl” yaratıklar Venomlar hakkında, kimsenin bilmediği gizli araştırmalar yapar. Diğer yandan sadece Venomlarla değil, solucan delikleri benzeri deliklerden dünyaya saldırıp Venomların peşine düşen uzaylı formlarla da mücadele etmek zorunda kalırlar.

VENOM ÜÇLEMESİ

Venom ilk film 2005 yapımıydı. Bu film daha çok korku ve gerilim atmosferinin egemen olduğu bir dünyaya seyirciyi davet ederek şeytan olarak lanse edilen Venom’un dirilişi üzerine yoğunlaşıyordu. Bu filmi takip eden Venom: Zehirli Öfke (2018) ve Venom: Zehirli Öfke 2 (2012) isimli filmler, Venom: Son Dans’ın zemini oluşturan ve başrol oyuncusu Tom Hardy’nin ana karakter olduğu bir üçleme… Serinin son halkası Venom: Son Dans, iyiden iyiye insanoğlunun uzaylılarla imtihanı üzerinden diziye noktayı koyuyor mu? Şüphesiz bu sorunun cevabını filmin box office rakamları belirleyecek.

Yönetmen Kelly Marcel, Venom: Son Dans’da, bu tarz diğer filmlerden farklı olarak, uzaylı görme takıntılı “normal” bir Amerikalı karı (Alanna Ubach) koca (Rhyes Ifans) ile çocuklarını filmin mizahı boyutuna katkı sağlayan bir boyutta filmine monte etmiş. Bu uzaylı meraklısı aile araştırmaların yapıldığı Nevada çölündeki 51. Bölgeye, hippi tarzı minübüsleriyle giderken, yolda buldukları Eddie’yi, Venom’u da içerdiğini bilmeden minibüslerine alarak Las Vegas’da bırakır. 

MİZAHIN EGEMENLİĞİNDE BİLİM KURGU

Venom: Son Dans, bilim kurgu, aksiyon türü içine giren bir film olsa da, mizahi ögeler daha önce vurguladığımız gibi filme egemen… Londra doğumlu yönetmen Kelly Marcel, öncelikle sinema ve televizyon yazarı olarak biliniyor. Yönetmen Marcel’ın kurduğu dünyada, uzaylı yaratıklar bir  süre sonra sıradan special effects ögelerine dönüşüyor ve dijital teknolojinin nimetlerini artıran bu efektler, filmin dünyasına hizmet eden başarılı bir atmosfere aracılık ediyor. Diğer yandan yönetmen Kelly Marcel, Venom: Son Dans ile böyle hikayeler Amerikan sinemasından sorulur algısı yaratan bir  filme de imza atmış. 

1961, Ankara doğumlu. 1983 yılında Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, Sahne ve Görüntü Sanatları Bölümü, Sinema-TV-Fotoğrafçılık Ana sanat Dalı'ndan mezun oldu. Aynı üniversitede Yüksek Lisans, Marmara Üniversitesi'nde Sanatta Yeterlik yaptı. 1989 yılında yaptığı “Gemi Adamları”, 1991 yılında yaptığı “Geleneksele Dönüş” (TRT 2, İZ TV), 2002 yılında yaptığı “Zührap Usta” (CCN TÜRK) adlı belgesel filmleri yönetmiştir. 2000 yılında Beta Yayınevi tarafından basılan “Sinema ve Televizyon Görüntüsünün Temel Öğeleri”, “20.YY’ın Son Beş Yılında Türk Sineması” (2015), “Sinemada Ses ve Müzik”, “Yaşama Sarılmış Bir Serüven Tuncel Kurtiz (2010), “Ediz Hun” (2012) ve “Bir Sinema Arkeoloğu Burçak Evren” (2012) isimli kitapları bulunmaktadır. Sinema konusunda pek çok film eleştirisi ve makalesi bulunan Vardar, ayrıca film, reklam filmi, televizyon yapımı ve reklam/tanıtım fotografı alanında görüntü yönetmenliği ve aydınlatma tasarımı çalışmaları; Ferhan Şensoy'un "Varsayalım İsmail" dizisinin Işık yönetmenliğini de yapmıştır. Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, Sinema-TV Bölüm Başkanlığı, Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Müdürlüğü ve Okan Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi Dekanı olarak görev yapmış ve halen Beykent Üniversitesi Radyo, Televizyon ve Sinema (TR) Bölüm Başkanı olarak çalışmaktadır. [ Bütün Yazılar ]

Yukarı SB
error: Content is protected !!