Kısafilm

onemsiz_biri_2

Şiddet Anomalisi Yeni Normal mi: Önemsiz Biri 2…

Televizyon yazarlığı dalında bir kaç Emmy ödülü olan Bob Odenkirk’ün, zengin bir sinematografik birikimi var. Bu birikimin içine filmler, özellikle Breaking Bad ve Better Call Saul gibi dizilerde canlandırdığı ve hit olup  patlama yapmasına neden olan Jimmy McGill karakteri de sığarak seyircinin hafızasına kazındı. Ayrıca pek çok animasyon filminin karakterlerine de sesiyle nefes oldu.

Hiçkimse 2, yazının başlığında vurgulandığı gibi rutin, normal bir iş yaparcasına, araya sızan aile güzellemeleri haricinde, mütemadiyen dövüş ve adam öldürme şeklinde devam eden bir film! Halbuki sinemanın ilk yıllarındaki “slapstick komedi”* filmleri sadece ittirip düşürme, yüze pasta atmaca gibi naif eylemler içerirdi. Şüphesiz nereden nereye diyerek dünyanın hali pür melali hakkında endişelenmemek elde değil…

FİLMİ İZLEME REHBERİ

İlk film Hiçkimse’yi seyretmeyen seyircinin, devam filmi Hiçkimse 2’ye vakıf olması kolay olmayabilir. Bu bağlamda seyirci için bir izleyici rehberi verelim. Hiçkimse’de, bir gece banliyödeki evine giren iki hırsıza karşı Hutch (Bob Odenkirk), ciddi bir şiddeti önlemek amacıyla kendini veya ailesini savunmayı reddeden bir davranış benimser. Ergen oğlu Blake (Gage Munroe) için bu durum hayal kırıklığı yaratmış, karısı Becca (Connie Nielsen) ise ondan daha da uzaklaşmıştır.

Bu olay sonrasında, Hutch’ın uzun süredir içinde kaynayan öfkesi açığa çıkar ve uykuda içgüdülerini tetikleyerek, karanlık sırlarının ve ölümcül becerilerinin gün yüzüne çıkacağı acımasız bir yola onu sürükler. Yumruklar, silah sesleri ve lastik seslerinin ortasında Hutch, ailesini tehlikeli bir düşman ve Rus mafya liderinden kurtarmayı denerken; bir daha asla önemsiz biri olarak küçümsenmemeyi amaç edinir.

  • onemsiz_biri
  • onemsiz_biri

EMMY ÖDÜLLÜ OYUNCU

Televizyon yazarlığı dalında birkaç Emmy ödülü olan Bob Odenkirk’ün, zengin bir sinematografik birikimi var. Bu birikimin içine filmler, özellikle Breaking Bad ve Better Call Saul gibi dizilerde canlandırdığı ve hit olup patlama yapmasına neden olan Jimmy McGill karakteri de sığarak seyircinin hafızasına kazındı. Ayrıca pek çok animasyon filminin karakterlerine de sesiyle nefes oldu.

Başına gelen felaketleri kendisi hazırlayıp aile babası görüntüsü altında bir katil olan Hutch, adam öldürmekten kalan boş zamanlarını ailesine ayırmaya çalışır. Fenomen babası David’in (Christopher Llyod), onu çocukken götürdüğü ve hala ayakta kalan klasik oyun parkına ailesini tatile götürmeye karar verir. Yörenin uyuşturucu baroniçesi Lendina (Sharon Stone), tesadüfler neticesinde Hutch’ın her şeye burnunu sokmasından hoşlanmaz!

SIRADANLAŞMIŞ ŞİDDET VE OYUNCULUK PERFORMANSLARI

Önemsiz Biri 2 (Nobody 2), yazımızın başlığında yaptığımız benzetme gibi Amerikan sinemasında izlemekten bıktığımız şiddeti sıradanlaştıran bir devam filmi. Hollywood yapımcıları paranın kokusunu aldı mı devam filmlerine vize verirler. Genelde ilk film ilgi çekip seyirciyi peşinden sürüklemede daha başarılı olur. Bir devam filmi olarak Önemsiz Biri 2 de, bu tuzaktan kurtulamayan bir film. Diğer yandan şiddet soslu aksiyon filmlerinden hoşlanan seyirci açısından biçilmiş kaftan denilebilir Önemsiz Biri 2 için…

Film mütemadiyen dayak ve katliam modunda ilerlerken, filmin dinamik müzikleri de bu atmosfere destek sağlıyor. Daha önce oyunculuk kariyerindeki sıçrama noktalarına vurguda bulunduğumuz Hutch karakterini canlandırmada Bob Odenkirk ortalama bir performans sergilerken; Özellikle Gladyatör filmlerinin zarif ve zeki Roma Prensesi karakteriyle hafızalara kazınan Connie Nielsen, geçmişi sırlar içeren Becca karakteriyle filmin başarılı oyunculuk performanslarından birine imza atmış. Bu arada Hutc’un babasını canlandıran Christopher Llyod’un, daha çok mimikleriyle sergilediği oyunculuk performansına da vurguda bulunalım.

  • Slapstick komedi: Adını vodvil aksesurlarından alan ve sinemanın sessiz döneminde yalnızca hareket, görsellik ve sertliğe dayanan komedi türündeki filmlere verilen isim.

1961, Ankara doğumlu. 1983 yılında Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, Sahne ve Görüntü Sanatları Bölümü, Sinema-TV-Fotoğrafçılık Ana sanat Dalı'ndan mezun oldu. Aynı üniversitede Yüksek Lisans, Marmara Üniversitesi'nde Sanatta Yeterlik yaptı. 1989 yılında yaptığı “Gemi Adamları”, 1991 yılında yaptığı “Geleneksele Dönüş” (TRT 2, İZ TV), 2002 yılında yaptığı “Zührap Usta” (CNN TÜRK), "Köklere Yolculuk" adlı belgesel filmleri yönetmiştir. 2000 yılında Beta Yayınevi tarafından basılan “Sinema ve Televizyon Görüntüsünün Temel Öğeleri”, “20.YY’ın Son Beş Yılında Türk Sineması” (2015), “Sinemada Ses ve Müzik”, “Yaşama Sarılmış Bir Serüven Tuncel Kurtiz (2010), “Ediz Hun” (2012) ve “Bir Sinema Arkeoloğu Burçak Evren” (2012) isimli kitapları bulunmaktadır. Sinema konusunda pek çok film eleştirisi ve makalesi bulunan Vardar, ayrıca film, reklam filmi, televizyon yapımı ve reklam/tanıtım fotografı alanında görüntü yönetmenliği ve aydınlatma tasarımı çalışmaları; Ferhan Şensoy'un "Varsayalım İsmail" dizisinin Işık yönetmenliğini de yapmıştır. Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, Sinema-TV Bölüm Başkanlığı, Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Müdürlüğü ve Okan Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi Dekanı olarak görev yapmış ve halen Beykent Üniversitesi Radyo, Televizyon ve Sinema (TR) Bölüm Başkanı olarak çalışmaktadır. [ Bütün Yazılar ]

Yukarı SB
error: Content is protected !!