Kısafilm

hayali_arkadaslar

Hayal mi Gerçek mi: Hayali Arkadaşlar

Günümüz çocukları bebeklik yıllarından başlayarak dijital teknolojinin esiri olmuş durumda. Hayali Arkadaşlar, sanal gerçekliğin reel gerçekliğe dönüştüğü dünyamızın hali pür melali hakkında naif ve eğlenceli bir film. Klasik bir söz vardır her yetişkinin içinde bir çocuk yatar diye… Hayali Arkadaşlar, bu klişenin filme bürünmüş hali.

Çocukluk yılları hayatımızın en güzel dönemi olabilir, herkes için olmasa da… Çocukluğun beyaz dünyası büyüdükçe kirli görünmeye başlar. Hele çağımızın başat olgusu sanal gerçeklik, geçmişte akranlarıyla hiç bir ayrım olmadan sokaklarda oynayarak geçen çocukluk yıllarına özlem yaratırken; böyle bir dünyayı hiç tanımamış olan günümüz çocukları içinse durum trajik… 

hayali_arkadaslar

DİJİTAL DÜNYANIN ESİRİ ÇOCUKLAR !

Günümüz çocukları bebeklik yıllarından başlayarak dijital dünyanın esiri olmuş durumda. Hayali Arkadaşlar, sanal gerçekliğin reel gerçekliğe dönüştüğü dünyamızın hali pür melali hakkında naif ve eğlenceli bir film. Klasik bir söz vardır her yetişkinin içinde bir çocuk yatar diye… Hayali Arkadaşlar, bu klişenin filme bürünmüş hali.

Bea (Cailey Fleming) bir süredir, çevresindeki yetişkinlerin hayali çocukluk arkadaşlarını görmeye başlar. Bu durum ilk başta küçük kızı korkutsa da, annesini kaybettikten sonra, sağlığı bozulan babasının ameliyatı hakkındaki endişelerini gidermesine de yardımcı olacaktır. Küçük kız bir süre sonra anneannesi ve babası dahil olmak üzere çevresindeki herkesin hayali bir arkadaşı olduğunu fark eder.

  • hayali_arkadaslar
  • hayali_arkadaslar
  • hayali_arkadaslar
  • hayali_arkadaslar
  • hayali_arkadaslar

HAYALİ ARKADAŞSIZ KURAK DÜNYA

İklim dengeleri bozulmuş, şirazesinden çıkmış yerkürede ve bizimki gibi kutuplaşmış ülkelerde, insanın değil çocukluğunun hayali arkadaşını anımsaması her hangi bir hayalinin olup olmadığı da kuşkulu… Benim de çocukluk yıllarımda “Hüttücük” isimli hayali bir kahramanım vardı. Çocukluğumun en iyi hayali arkadaşı Hüttücük de, şair Enver Ercan’ın geçtiği her şeyi öpüyor zaman dizesinde altını duyarlı bir şekilde çizdiği gibi zamana yenik düştü.

İnsanoğlu dünyaya gelip hele de yetişkin olduğunda hala bir felsefe geliştirememişse, ne kendini ne de yaşadığı dünyayı sorgulamaz. Aslında yalın bir şekilde yaşam, doğum ile ölüm arasındaki zamanı geçirme süreci. Herkes içini kendi meşrebine göre dolduruyor. Bu çoğunlukla gelişmiş ülkelerde bir boşluk, anlamsızlık hissiyatına dönüşürken; az gelişmiş coğrafyalarda ise arsızca bir hırsla hiç düşünmeden ve bedel ödemeden her şeye sahip olma, tüketme ve bu azgın iştahla yaşamı yozlaştırmaya dönüşüyor.

GERÇEK OLMAYAN GERÇEĞİN İÇİNDE DEBELENME

Dijital teknolojinin gelişmesiyle sinemada kullanılan bir efekt vardır. Ana kahraman kalabalıkların içinde bir anda hidayete erip, çevresinde dönen yaşamın bir anda stop ettiği bir anı yaşar. Bu bir bakıma bir aydınlanma, aşkın olma aşamasıdır. Gerçek olupta gerçek olmayan bir dünyanın, bir kartpostalın içindeymiş gibi çevresinde durmuş olan kalabalığın içinde dolaşmaya başlar. İşte “Hayali Arkadaşlar” filmi de tam bu işlevi yerine getiren ve yaşımız ne olursa olsun bir an için bu karabasandan kurtulma, bir nefes alma ve oh deme fırsatı yaratıyor.

Film gerçek karakterler ile bilgisayar anime karakterleri kaynaştıran CGI tekniği (1) ile öyküsünü anlatıyor. Günümüz sinemasının önemli oyuncularından Ryan Reynolds (Cal) ile küçük oyuncu Cailey Fleming’in (Bea) düetiyle öyküsünü anlatan Hayali Arkadaşlar, özellikle film müzikleri ve atmosfer yaratma başarısıyla öne çıkan bir film.

(1) CGI (Computer Generated Imagery) Teknolojisi: Bilgisayar tabanlı görüntülerin filmle bütünleştirilmesi.

KAYNAKLAR

https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/31281

1961, Ankara doğumlu. 1983 yılında Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, Sahne ve Görüntü Sanatları Bölümü, Sinema-TV-Fotoğrafçılık Ana sanat Dalı'ndan mezun oldu. Aynı üniversitede Yüksek Lisans, Marmara Üniversitesi'nde Sanatta Yeterlik yaptı. 1989 yılında yaptığı “Gemi Adamları”, 1991 yılında yaptığı “Geleneksele Dönüş” (TRT 2, İZ TV), 2002 yılında yaptığı “Zührap Usta” (CCN TÜRK) adlı belgesel filmleri yönetmiştir. 2000 yılında Beta Yayınevi tarafından basılan “Sinema ve Televizyon Görüntüsünün Temel Öğeleri”, “20.YY’ın Son Beş Yılında Türk Sineması” (2015), “Sinemada Ses ve Müzik”, “Yaşama Sarılmış Bir Serüven Tuncel Kurtiz (2010), “Ediz Hun” (2012) ve “Bir Sinema Arkeoloğu Burçak Evren” (2012) isimli kitapları bulunmaktadır. Sinema konusunda pek çok film eleştirisi ve makalesi bulunan Vardar, ayrıca film, reklam filmi, televizyon yapımı ve reklam/tanıtım fotografı alanında görüntü yönetmenliği ve aydınlatma tasarımı çalışmaları; Ferhan Şensoy'un "Varsayalım İsmail" dizisinin Işık yönetmenliğini de yapmıştır. Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, Sinema-TV Bölüm Başkanlığı, Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Müdürlüğü ve Okan Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi Dekanı olarak görev yapmış ve halen Beykent Üniversitesi Radyo, Televizyon ve Sinema (TR) Bölüm Başkanı olarak çalışmaktadır. [ Bütün Yazılar ]

Yukarı SB
error: Content is protected !!